[Naar de inhoud]

  • Programma
  • Informatie
  • Stories
  • Contact
  • English

Het Toneelhuis & Toneelgroep Amsterdam

Vergeef ons

Het Toneelhuis & Toneelgroep Amsterdam

Vergeef ons

  • Woensdag 9 mei 2018
  • start programma
  • (Tijden onder voorbehoud)
  • Wednesday 9 may 2018
  • start of event
  • (Times are subject to change)

Een raketvuur aan scènes, een crème van een cast (...) maakt van ‘Vergeef ons’ een spetterende, doldwaze familiesoap. (de Standaard****)

Spetterende doldwaze familiesoap

‘Vergeef ons’ is gebaseerd op de gelijknamige roman van A.M. Homes. In deze familiesoap worden de zwakheden van alle personages in hoog tempo opgevoerd: een rollercoaster van personages die hun greep op de realiteit en op hun leven verliezen.

Inleiding om 19:15

Inleiding om 19:15

Voorafgaand aan deze voorstelling is er een inleiding om 19.15 uur. Deuren gaan om 19.00 uur open. Kaarten à € 2,50 kunt u meebestellen bij uw bestelling. Heeft u al kaarten gekocht, dan kunt u de inleiding hier bestellen.

Programmaboekje

Programmaboekje

Wilt u zich alvast inlezen voor de voorstelling? Download dan hier het programmaboekje voor ‘Vergeef Ons’.

Deze voorstelling is onderdeel van de Internationale Selectie 2017-2018.

Deze voorstelling is onderdeel van de Internationale Selectie 2017-2018.

> Bekijk de gehele selectie

Trieste opeenvolging van catastrofes

Het ongeluk van de familie Silver begint op Thanksgiving met een flirt tussen Harold Silver, een historicus van middelbare leeftijd, en Jane, de vrouw van zijn broer George. Het is het startpunt van een lange, vaak absurde, grappige en trieste opeenvolging van catastrofes waarbij de hele familie uit elkaar valt. Toch slaagt hij erin, bijna ondanks zichzelf, bij de volgende Thanksgiving een nieuwe samengestelde familie te creëren.

Guy Cassiers regiseert topcast

Met de hulp van een topcast schetst Guy Cassiers een humoristisch beeld van de relationele vervreemding en emotionele verwarring van ons tijdsgewricht. Hij doet dat met tal van visuele referenties naar de Amerikaanse publieke sfeer: de sportwedstrijden, de overkill aan informatie, de publiciteit. De enscenering ontstaat op het snijvlak tussen het intieme familieverhaal en een omgeving die door de media wordt gedomineerd. Beeld en woord worden ontkoppeld met een hoge dosis absurditeit tot gevolg.

https://vimeo.com/258801732" data-video-thumbnail="" data-video-title="https://vimeo.com/258801732">

A.M. Homes in ‘Vergeef ons’:

“De hele buitenwereld is zo nieuw, zo willekeurig en gespleten dat iedereen er gevaar loopt. We chatten online, worden online ‘Vrienden’ van elkaar zonder te weten met wie we eigenlijk praten – we neuken met vreemden. We zien zo ongeveer alles voor een relatie, voor een band aan, en toch staan we machteloos als we bij onze familie en tussen onze buurtgenoten zijn.“

“Een zeer grappige, intens zwartgallige zedenschets. (…) De verrassende vrijage van verteltekst, spel en live soundtrack mondt uit in een onvervalst enerverende en warmbloedige toneelavond.

★★★★ De Volkskrant

“Steven van Watermeulen, Chris Nietvelt en Katelijne Damen leven zich uit met tegelijk gevoelige en scherpe vertolkingen, terwijl Eelco Smits nog maar eens zijn tomeloze talent etaleert. Hij loodst Harry’s personage door de meest uiteenlopende registers, vanuit een ontwapende vindingrijkheid en een onstuitbaar plezier. (…) Kritisch, komisch, kwetsbaar…wat valt er eigenlijk te vergeven?”

★★★★ Cutting Edge

“Een raketvuur aan scènes, een crème van een cast en een verhaal over veerkracht in tijden van tegenspoed: regisseur Guy Cassiers maakt van ‘Vergeef ons’ een spetterende, doldwaze familiesoap.”

★★★★ de Standaard

“Ontroerende rollercoaster over schuld en boete”

★★★★ Trouw

“Het is een verbale rollercoaster zonder rustpunt waarin spel, muziek, projecties en licht aaneenklitten tot straf, ongecompliceerd en met schwung gecomponeerd teksttheater. (…) Het levert spannend toneel op dat aan een rotvaart vooruitgaat, je bij momenten doet gieren van het lachen of slikken van ontroering”

★★★★ Knack Focus

“Meeslepend familie-epos, frontaal op de zaal. Geweldig ensemble zorgt voor dynamiek.”

★★★★ Elsevier

“De fabel is een stripverhaal in het tempo en met de inhaalbewegingen van een Formule 1-race. De toeschouwer wordt het verhaal in 160 minuten (zonder pauze) binnen geknuppeld. Er is geen ontkomen aan.”

De Groene Amsterdammer

“De spelers – allen in een stroom van dubbelrollen – laten weergaloze acteerkunst zien. Eelco Smits verdient als Harry Silver lof. Hij manoeuvreert prachtig tussen alle identiteiten die zijn personage aanneemt. Ook Chris Nietvelt is groots in al haar rollen.”

★★★ NRC Handelsblad

“Een zwartgallige, maar humoristische soap, uitgevoerd als een hoorspel met de allure van een popconcert”

★★★ De Telegraaf

“Aangenaam bingewatchen van een soapserie.”

★★★ Theaterkrant

Meld je aan voor het Facebook event

Regie: Guy Cassier | Gebaseerd op het gelijknamige boek van: A.M. Homes | Bewerking: Erwin Jans, Guy Cassiers, Marc Didden | Met: Ariane van Vliet, Chris Nietvelt, Eelco Smits, Evelien Bosmans, Jip van den Dool, Katelijne Damen, Lucas Vandervost, Steven van Watermeulen | Scenografie: Jasper Rigole |

Binnenkort bij SPOT

Een vrouw met donker haar houdt een blauw boek vast en kijkt uit het raam.
Wereldklasse

Alexandra Dovgan

ma 3 novSPOT/De Oosterpoort

Een van de allergrootste internationale pianotalenten van nu

Een man achter een laptop met stickers op het deksel.

Diederik Jekel

wo 5 novSPOT/De Oosterpoort

Theatercollege over kunstmatige intelligentie

Een volledig orkest speelt op een podium, geleid door een dirigent in het midden.
Wereldklasse

Noord Nederlands Orkest & Lukáš Vondrácek

do 6 novSPOT/De Oosterpoort

Het mooiste pianoconcert van Beethoven en de beste symfonie van Brahms

Soon at SPOT

Close-up van een vrouwelijk gezicht met rode neonletters langs de linkerkant.

Ivgi&Greben

wo 3 decSPOT/De Machinefabriek

Physical and emotional struggle for space and recognition

Noord Nederlands Orkest

Noord Nederlands Orkest

vr 6 febSPOT/De Oosterpoort

A captivating mix of traditional Kurdish folk, jazz and classical music

Een groep gitaristen zit op een donker podium onder blauwe belichting tijdens een live optreden.

Five Great Guitars

vr 29 meiSPOT/De Oosterpoort

Epic soundtracks and heartwarming familiar melodies

Stories

Marlene Dietrich in de spotlight tijdens optreden in nachtclub.
Column

Moraal vreters -

“Wie ihr es immer dreht, und wie ihr’s immer schiebt, Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral“

Sarina AB achter een bureau.
Backstage

Backstage met personeelsplanner Sarina AB -

Personeelsplanner Sarina AB biedt een kijkje in haar werkdag

3 leden Snow Patrol staan buiten met bomen op achtergrond.
Aankondiging

SNOW PATROL KOMT NAAR GRONINGEN! -

Eerste naam Summerstage 2026 is bekend

Karim Amghar in groen pak
Interview

Interview Karim Amghar -

Karim Amghar rekent af met de voordoordelen over het MBO

Patterson Hood en de pijnlijke liefde voor het Zuiden
Column

Patterson Hood en de pijnlijke liefde voor het Zuiden -

Gastredacteur Peter Kwint schrijft in SPOT magazine over deze bijzondere TakeRoot artiest

Een man in een donker pak speelt piano in een warme, sfeervolle kamer.

De favoriete muziek van Wibi Soerjadi -

Lees hier meer over de zes musici die Wibi heeft uitgekozen.

Dunja Jocić over Afternoon of a Nymph
Interview

Dunja Jocić over Afternoon of a Nymph -

Een vrouwelijke blik op een wereldberoemd werk

Nieuws en event-updates elke (twee) week in je mail? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!

Maak een keuze

Volg SPOT

    • SPOT Muziek
    • SPOT Theater
    • SPOT Klassiek
    • SPOT Muziek
    • SPOT Theater
    • SPOT Klassiek
SPOT Groningen050-3680111info@spotgroningen.nl
  • FAQ
  • Privacy, cookies & voorwaarden
  • Toegankelijkheid