Veelgestelde vragen
KAARTVERKOOP
Kaarten zijn online te koop via deze website en indien nog beschikbaar vanaf een uur voor aanvang van een event bij de eventkassa op locatie. Voor sommige concerten is het ook mogelijk om via Ticketmaster een kaartje te kopen. Wanneer je je kaarten via een andere weg koopt, loop je het risico op duurdere of ongeldige kaarten.
Bij elk event staat vermeld wat van toepassing is:
Vrije zitplaatsen: zoek zelf je zitplaats in de zaal.
Vrije sta- en zitplaatsen: zoek zelf je plek in de zaal. Het aantal zitplaatsen is beperkt, dus kom op tijd als je wilt zitten.
In geval van vrije plaatsen is het niet mogelijk een plaats te reserveren.
Geplaceerd: iedereen heeft een vaste plaats. Je rij- en stoelnummer staan op je kaart.
Afhankelijk van het event hebben de Stadsschouwburg en De Oosterpoort grote zaal geplaceerde plaatsen of vrije plaatsen, de kleine zaal en de binnenzaal van De Oosterpoort hebben uitsluitend vrije plaatsen.
Printen kan, maar scannen vanaf je telefoon is natuurlijk veel duurzamer.
Meestal kun je maximaal 10 tickets per voorstelling of concert kopen. Grote(re) groepen kunnen contact opnemen met de kassa (ma t/m vr 12-14 uur op 050-3680111). Bij populaire titels geldt soms een maximum van 2 of 4 kaarten per persoon. Als dit van toepassing is, staat het bij het event vermeld.
Je kunt je tickets tot 5 werkdagen voor het event omruilen en hebt daarbij 3 opties:
Optie 1: Je kunt zélf je kaarten retourneren in je account op www.spotgroningen.nl en krijgt voor 100% van het aankoopbedrag een voucher.
Optie 2: Wíj kunnen je kaarten voor je retourneren, dan krijg je voor 90% van het aankoopbedrag een voucher.
Optie 3: Wij kunnen je kaarten voor je omruilen voor een ander event. Hierbij brengen wij €2,50 aan servicekosten per kaart in rekening.
Kies je voor optie 2 of 3, neem dan contact met ons op via kassa@spotgroningen.nl of bel 050-3680111. Terugbrengen of omruilen is niet mogelijk bij kortingsacties. Na de omruiltermijn kun je je kaarten niet meer retourneren, ook niet bij ziekte of slecht weer. De wet koop op afstand is niet van toepassing op ticketverkoop.
Wanneer je kaarten geretourneerd hebt, krijg je een tegoed op je account. Wanneer je inlogt op je account, zie je op je persoonlijke pagina in de rechterbalk hoeveel tegoed je hebt. Wil je hier nieuwe kaarten van kopen dan log je in, plaatst kaarten voor het gewenste concert/voorstelling in je winkelmandje. Bij afleverwijze krijg je de mogelijkheid om je tegoed in te zetten.
Nog een oude tegoedbon?
Deze kun je nog gebruiken door dit formulier te downloaden en samen met de tegoedbonnen aan ons op te sturen.
Betalen kan met iDeal, creditard en de Podium Cadeaukaart.
Je kunt bij ons met de Podium Cadeaukaart en de SPOT cadeaukaart betalen. Aan het eind van het bestelproces bij betaalwijze krijg je de mogelijkheid om geheel of gedeeltelijk met de kaart te betalen. We accepteren geen andere cadeaukaarten.
Klik hier om te weten hoeveel tegoed je nog op je SPOT cadeaukaart hebt staan.
Je kunt jezelf op de eventpagina op de wachtlijst plaatsen. Je wordt dan gebeld of gemaild wanneer er kaarten beschikbaar komen.
Met een account kun je altijd bij je tickets, kun je je gegevens en nieuwsbriefvoorkeuren beheren en gebruik maken van onze wachtlijst voor uitverkochte events. Koop je je kaarten zonder een account en raak je je tickets kwijt? Dan kunnen we je helaas niet meer helpen, omdat we je kaarten niet meer terug kunnen vinden in het systeem. Al overtuigd? Klik op het icoon in het hoofdmenu en maak een account aan.
Klik op het icoon met het poppetje in het hoofdmenu, en vervolgens op inloggen. Klik vervolgens op ‘wachtwoord vergeten.’ Kom je er nog niet uit? Neem dan contact op met de kassa (ma t/m vr 12 tot 14 uur op 050-3680111).
Je ontvangt je e-tickets doorgaans meteen na de betaling in je mailbox. Geen tickets ontvangen? De mail kan vertraagd zijn of kijk eens of hij in je spambox terecht is gekomen. Als je een account hebt, dan kun je je tickets ook terugvinden op je persoonlijke pagina. Kom je er niet uit? Stuur dan een mailtje naar de kassa met je naam, postcode en huisnummer, dan zoeken wij het voor je uit.
Je kunt je tickets terugvinden in de bevestigingsmail, door te klikken op de ticketlink die je hebt ontvangen na je aankoop. Als je een account hebt, dan kun je je tickets ook terugvinden op je persoonlijke pagina. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de kassa (ma t/m vr 12-14 uur 050-3680111).
OVER JE BEZOEK
Op onze locaties gelden de volgende huisregels.
De timetable van de avond is – zodra bekend – te vinden op de event pagina op deze website. Hier wordt ook vermeld wat de prijzen zijn, of er een pauze is en wanneer de zaaldeuren opengaan. De aanvangstijd is ook te vinden op je ticket.
Als er een rij- en stoelnummer op je ticket staat, kun je op de zaalplattegrond zien waar je zit. Bekijk de zaalplattegrond van de Grote Zaal van De Oosterpoort (PDF) en de Stadsschouwburg (PDF). Als er ‘vrije plaats’ op je ticket staat, heb je geen vaste plaats en mag je bij binnenkomst zelf een plaats zoeken in de zaal. Afhankelijk van het event hebben de Stadsschouwburg en De Oosterpoort grote zaal geplaceerde plaatsen of vrije plaatsen, de kleine zaal en de binnenzaal van De Oosterpoort hebben uitsluitend vrije plaatsen.
Baby’s en kinderen tot 8 jaar worden niet toegelaten, tenzij het gaat om een jeugdvoorstelling. In dat geval geldt de bij de voorstelling aangegeven minimumleeftijd. De minimumleeftijd is bedoeld om je kind te beschermen voor te enge of te moeilijke onderwerpen en om overlast door te jonge kinderen voor anderen te beperken. Neem je toch een kind mee onder de aangegeven minimumleeftijd, dan kunnen we je de toegang weigeren of kan het zijn dat je een plek achterin of bovenin de zaal krijgt toegewezen.
Er kan gevraagd worden om een identiteitsbewijs of kortingspas te tonen bij de kaartcontrole. Laat je kortingspas zien aan de controleur, anders moet je alsnog bijbetalen en dat is zonde!
Het maken van foto’s of video’s met professionele apparatuur is niet toegestaan, tenzij het om persfoto’s gaat en er toestemming is. Bij popconcerten mag je foto’s en video’s met je telefoon maken, tenzij anders vermeld. Zorg er wel voor dat je andere bezoekers en de artiest niet stoort met geluid of oplichtende schermen. Bij alle andere voorstellingen en concerten verzoeken wij je om je telefoon op stil/uit te zetten.
Kijk eerst op je ticket op de op welke locatie je moet zijn. In de servicemail die je een paar dagen voor je bezoek ontvangt, staat informatie over parkeren.
We hebben in de Oosterpoort en de Stadsschouwburg een slechthorende systeem dat werkt op radiofrequenties.
Je kunt inductielussen krijgen die te gebruiken zijn in combinatie met een gehoorapparaat, waarmee je hetzelfde signaal krijgt als bij een ringleiding. Dit werkt helaas niet meer met de nieuwste modellen gehoorapparaten.
Het is ook mogelijk om een kinbeugel te lenen, waarmee je direct versterkt geluid hoort, vergelijkbaar met een koptelefoon. De geluidsversterking is geschikt voor zowel bezoekers met en zonder een gehoorapparaat. De apparatuur is gratis te leen en bij de kassa van de Oosterpoort en bij de bewaakte garderobe van de Stadsschouwburg.
Meer informatie over toegankelijkheid vind je hier.
Ervaar je een barrière bij het bezoeken van onze evenementen of heb je een vraag, suggestie of opmerking? Stuur dan een mailtje naar kassa@spotgroningen.nl.
Op deze pagina vind je meer informatie over voorzieningen voor mensen met een visuele beperking.
Ervaar je een barrière bij het bezoeken van onze evenementen of heb je een vraag, suggestie of opmerking? Stuur dan een mailtje naar kassa@spotgroningen.nl.
Op deze pagina vind je meer informatie over voorzieningen voor mensen die slecht ter been zijn of in een rolstoel zitten.
Ervaar je een barrière bij het bezoeken van onze evenementen of heb je een vraag, suggestie of opmerking? Stuur dan een mailtje naar kassa@spotgroningen.nl.
Op deze pagina vind je meer informatie over voorzieningen voor mensen met een verstandelijke beperking en/ of psychische handicap.
Ervaar je een barrière bij het bezoeken van onze evenementen of heb je een vraag, suggestie of opmerking? Stuur dan een mailtje naar kassa@spotgroningen.nl.
In De Oosterpoort kun je gebruik maken van lockers. Een locker is tijdens je event met een zelfgekozen pincode zo vaak te openen als je wilt (alleen contactloos te betalen met een bankpas). Bij klassieke concerten en evenementen met meer dan 1.000 bezoekers is er ook een bewaakte garderobe beschikbaar (alleen pinbetaling mogelijk). In de Stadsschouwburg is een bewaakte (alleen pinbetaling mogelijk) en onbewaakte garderobe beschikbaar. Gebruik van de garderobe of lockers is niet verplicht. Een jas en kleine tas mogen mee de zaal in. Tassen groter dan A4 formaat en andere grote voorwerpen mogen niet mee de zaal in. Gebruik van de garderobe en lockers is voor eigen risico. Spullen die achterblijven, gaan naar gevonden voorwerpen.
We vinden het belangrijk dat je niet alleen nu maar ook in de toekomst van live muziek kunt genieten en nemen daarom deel aan het gehoorconvent en de campagne I love my Ears. Hoewel wij ons houden aan het gehoorconvenant, wordt er soms meer dan 85 decibel aan geluid geproduceerd en raden we je aan om gehoorbescherming bij je te hebben. Bij onze barren zijn voor 3,- goedgekeurde Thunder Plugs te koop. Je gehoor beschermen blijft je eigen verantwoordelijkheid, wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor eventuele nadelige gevolgen.
In onze gebouwen mag je nergens (elektronisch) roken.
Bij jeugdvoorstellingen zijn voor kinderen stoelverhogers verkrijgbaar.
Eigen eten en drinken meenemen is niet toegestaan. En niet nodig ook, want onze horeca heeft genoeg lekkers in de aanbieding.
Als er geen pauze is dan is er voorafgaand aan het concert een gratis drankje te verkrijgen.
Je kunt bij ons alleen met pin betalen. Dat gaat snel en daardoor sta je minder lang in de rij bij de bar en de kassa.
Is het voor jou echt niet mogelijk om met pin te betalen? Neem dan contact met ons op via kassa@spotgroningen.nl, dan zoeken we samen naar een maatwerkoplossing.
OVERIG
Ben je jonger dan 30 of heb je een docenten CJP-pas? Dan profiteer je bij veel voorstellingen en klassieke concerten van sterk gereduceerde prijzen. Bekijk hier alle voorstellingen en concerten waarbij een speciale jongerenkorting geldt.
Dat kan zeker! Hier vind je meer informatie over de mogelijkheden van zaalverhuur.
Geef een opmerking of klacht zo mogelijk direct door aan een medewerker, misschien kunnen wij het dan direct aanpakken of oplossen. Een opmerking, tip of klacht doorgeven kan ook per mail.
Heb je iets gevonden, dan kun je het afgeven bij een van onze medewerkers. Ben je iets verloren, vraag onze medewerkers of neem later contact op met de kassa via kassa@spotgroningen.nl. Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies van persoonlijke eigendommen. Eens per week geven we alle gevonden voorwerpen af bij de gemeente. Op deze website vind je een overzicht van alle gevonden voorwerpen bij de gemeente.
VRAGEN CORONA
Wanneer je niet kunt op de nieuwe datum, kun je je aankoopbedrag terug krijgen. Deze mogelijkheid geldt tot een maand na ontvangst van de wijzigingsmail die je als kaartkoper van ons ontvangt. Daarna geldt het reguliere retourbeleid. Neem contact op met onze kassa, we helpen je graag!
Je kunt je tickets tot 5 werkdagen voor het event omruilen voor andere tickets. Je betaalt dan € 2,50 per ticket. Je kan je tickets tot 5 werkdagen voor het event ook ruilen voor een tegoed ter waarde van 90% van het aankoopbedrag. Dit geldt alleen voor tickets die bij ons gekocht zijn. Retourneren kan telefonisch (ma t/m vr 12-14 uur op 050-3680111) of per mail: kassa@spotgroningen.nl.
Terugbrengen of omruilen is niet mogelijk bij kortingsacties (een al gekocht ticket omruilen voor een goedkoper kaartje). Na de omruiltermijn kun je je kaarten niet meer retourneren, ook niet bij ziekte of slecht weer. De wet koop op afstand is niet van toepassing op ticketverkoop.
Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op, we proberen zo snel mogelijk te antwoorden.