Veelgestelde vragen

KAARTVERKOOP

Via deze website en onze kassa (Trompsingel 27, geopend van ma t/m vr 12-18 uur) kun je tickets kopen, met of zonder een account. Bij sommige concerten verkopen we ook kaarten via Ticketmaster of Plato. Op de eventpagina vind je per event een overzicht met alle officiële verkooppunten. Wanneer je je kaarten via een andere weg koopt, loop je het risico op duurdere of ongeldige kaarten.

Bij elk event staat vermeld wat van toepassing is:
Vrije zitplaatsen: zoek zelf je zitplaats in de zaal.
Vrije sta- en zitplaatsen: zoek zelf je plek in de zaal. Het aantal zitplaatsen is beperkt, dus kom op tijd als je wilt zitten.
In geval van vrije plaatsen is het niet mogelijk een plaats te reserveren.
Geplaceerd: iedereen heeft een vaste plaats. Je rij- en stoelnummer staan op je kaart.

Printen kan, vanaf je telefoon laten scannen kan ook. Zet in dat geval je scherm zo licht mogelijk zodat je ticket bij de kaartcontrole makkelijk te scannen is.

Je kan maximaal 10 tickets per voorstelling of concert kopen. Grote(re) groepen kunnen contact opnemen met de kassa (ma t/m vr 12-18 uur op 050-3680368). Bij populaire titels geldt soms een maximum van 2 of 4 kaarten per persoon. Als dit van toepassing is, staat het bij het event vermeld.

Je kunt je tickets tot 5 werkdagen voor de voorstelling of het concert omruilen voor andere tickets. Je betaalt dan € 2,50 per ticket. Je kan je tickets ook ruilen voor een tegoed ter waarde van 90% van het aankoopbedrag. Dit geldt alleen voor tickets die bij ons gekocht zijn. Retourneren kan telefonisch of aan de balie bij onze kassa (ma t/m vr 12-18 uur op 050-3680368).

Terugbrengen of omruilen is niet mogelijk bij kortingsacties (een al gekocht ticket omruilen voor een goedkoper kaartje). Na de omruiltermijn kun je je kaarten niet meer retourneren, ook niet bij ziekte of slecht weer. De wet koop op afstand is niet van toepassing op ticketverkoop.

Wanneer je kaarten geretourneerd hebt, krijg je een tegoed op je account. Wanneer je inlogt op je account zie je op je persoonlijke pagina in de rechterbalk hoeveel tegoed je hebt. Wil je hier nieuwe kaarten voor kopen dan log je in, plaatst kaarten voor het gewenste concert/voorstelling in je winkelmandje. Bij afleverwijze krijg je dan de mogelijkheid om voor tegoed te kiezen.

Nog een oude tegoedbon?
Deze kan je nog gebruiken door dit formulier te downloaden en samen met de tegoedbonnen aan ons op te sturen.

Betalen kan met iDeal, creditard en de Podium cadeaukaart. We accepteren geen andere cadeaukaarten.

Je kan bij SPOT Groningen met de Podium Cadeaukaart betalen. Aan het eind van het bestelproces bij betaalwijze krijg je de mogelijkheid om geheel of gedeeltelijk met de Podium Cadeaukaart te betalen.

Je kunt jezelf op de eventpagina op de wachtlijst plaatsen. Je wordt dan gebeld of gemaild wanneer er kaarten beschikbaar komen.

Met een account kun je altijd bij je tickets, kun je je gegevens en nieuwsbriefvoorkeuren beheren en gebruik maken van onze wachtlijst voor uitverkochte voorstellingen of concerten. Koop je je kaarten zonder een account en raak je je tickets kwijt? Dan kunnen we je helaas niet meer helpen, omdat we je kaarten niet meer terug kunnen vinden in het systeem. Al overtuigd? Klik op het icoon in het hoofdmenu en maak een account aan.

Klik op het icoon met het poppetje in het hoofdmenu, en vervolgens op inloggen. Klik vervolgens op ‘wachtwoord vergeten.’ Kom je er nog niet uit? Neem dan contact op met de kassa (ma t/m vr 12 tot 18 uur op 050-3680368).

Je ontvangt je e-tickets doorgaans meteen na de betaling in je mailbox. Geen tickets ontvangen? De mail kan vertraagd zijn of kijk eens of hij in je spam box terecht is gekomen. Als je een account hebt, dan kun je je tickets ook terugvinden op je persoonlijke pagina. Kom je er niet uit? Stuur dan een mailtje naar de kassa met je naam, postcode en huisnummer, dan zoeken wij het voor je uit.

Je kunt je tickets terugvinden in de bevestigingsmail, door te klikken op de ticketlink die je hebt ontvangen na je aankoop. Als je een account hebt, dan kun je je tickets ook terugvinden op je persoonlijke pagina. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de kassa (ma t/m vr 12-18 uur 050-3680368).

OVER JE TICKETS

Op onze locaties gelden de volgende huisregels (pdf).

De timetable van de avond is – zodra bekend – te vinden op de event pagina op deze website. Hier wordt ook vermeld wat de prijzen zijn, of er een pauze is en wanneer de zaaldeuren opengaan. De aanvangstijd is daarnaast ook te vinden op je ticket.

Als er een rij- en stoelnummer op je ticket staat, kun je op de zaalplattegrond zien waar je zit. Bekijk de zaalplattegrond van de Grote Zaal van De Oosterpoort (PDF) en de Stadsschouwburg (PDF). Als er ‘vrije plaats’ op je ticket staat, heb je geen vaste plaats en mag je bij binnenkomst zelf een plaats zoeken in de zaal.

Baby’s en kinderen tot 8 jaar worden niet toegelaten, tenzij het gaat om een jeugdvoorstelling. In dat geval geldt de bij de voorstelling aangegeven minimumleeftijd.

Er kan gevraagd worden om een identiteitsbewijs of kortingspas te tonen bij de kaartcontrole. Laat je kortingspas zien aan de controleur, anders moet je alsnog bijbetalen en dat is zonde!

Het maken van foto’s of video’s met professionele apparatuur is niet toegestaan, tenzij je (als pers) toestemming hebt. Tijdens concerten mag je wel foto’s en video’s maken, tenzij anders vermeld. Zorg er wel voor dat je andere bezoekers en de artiest niet stoort met geluid of oplichtende schermen.

Kijk eerst op je ticket op welke locatie je moet zijn. Op onze contactpagina vind je informatie over adressen en parkeren.

Voor mensen die minder goed horen is in de zalen van De Oosterpoort en de Stadsschouwburg een radio gestuurd systeem beschikbaar. Er zijn inductielussen die te gebruiken zijn in combinatie met een gehoorapparaat, waarmee je hetzelfde signaal krijgt als bij een ringleiding. Het is ook mogelijk om een kinbeugel te lenen, waarmee je direct versterkt geluid hoort, vergelijkbaar met een koptelefoon. De geluidsversterking is geschikt voor zowel mensen met als mensen zonder gehoorapparaat. De apparatuur is gratis te leen en bij de kassa van de Oosterpoort en bij de bewaakte garderobe van de Stadsschouwburg.

Het kopen van tickets voor personen in een rolstoel of met een rollator kan uitsluitend via de kassa (ma t/m vr 12-18 uur op 050-3680368).

Voor de ingang van De Oosterpoort en naast de Stadsschouwburg vind je parkeerplaatsen voor invaliden/mindervaliden. Blindengeleide- en hulphonden zijn welkom, mits vooraf gemeld bij de kassa.

In de meeste gevallen is er een bewaakte garderobe (€1,- per jas, alleen pinbetaling mogelijk), maar het kan ook voorkomen dat er alleen een onbewaakte garderobe beschikbaar is. De garderobe is niet verplicht, een jas en kleine tas mogen mee de zaal in, tenzij anders aangegeven. Tassen groter dan A4 formaat en andere grote voorwerpen moeten worden afgegeven bij de garderobe.

Hoewel wij ons houden aan het gehoorconvenant wordt soms meer dan 85 decibel aan geluid geproduceerd. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor eventuele nadelige gevolgen. In de zalen is goedgekeurde gehoorbescherming te koop.

In onze gebouwen mag je nergens (elektronisch) roken, behalve op de daartoe aangewezen plaatsen.

Bij jeugdvoorstellingen zijn voor kinderen stoelverhogers verkrijgbaar.

Eigen eten en drinken meenemen is niet toegestaan. En niet nodig ook, want onze horeca heeft genoeg lekkers in de aanbieding.

Als er geen pauze is, staat het drankje na afloop van het concert of de voorstelling voor je klaar in de foyer.

OVERIG

Dat kan zeker! Hier vind je meer informatie over de mogelijkheden van zaalverhuur.

Neem hiervoor contact op met de afdeling marketing.

Geef een opmerking of klacht zo mogelijk direct door aan een medewerker, misschien kunnen wij het dan direct aanpakken of oplossen. Een opmerking, tip of klacht doorgeven kan ook per mail.

Heb je iets gevonden, dan kun je het afgeven bij een van onze medewerkers. Ben je iets verloren, vraag onze medewerkers of neem later contact op met de kassa via 050-3680368 (ma t/m vr 12-18 uur).  Wij zijn niet aansprakelijk in geval van verlies van persoonlijke eigendommen, tenzij deze afgegeven zijn bij de garderobe.

Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op, we proberen zo snel mogelijk te antwoorden.