Veelgestelde vragen

VRAGEN CORONA CRISIS

In ons programmaoverzicht en op deze nieuwspagina is te zien welke voorstellingen en concerten wel of niet doorgaan. Vanaf woensdag 14 oktober om 22.00 uur tot in ieder geval 11 november 2020 zijn er aangescherpte coronamaatregelen van kracht. In deze periode blijven we open voor activiteiten tot maximaal 30 bezoekers en gaat onze horeca dicht. Voor voorstellingen en concerten voor meer dan 30 personen gaan we bekijken of een vervangende datum mogelijk is. Heb je een kaartje gekocht voor een van onze evenementen in deze periode? Dan ontvang je z.s.m. per mail nader bericht. Mocht het evenement waarvoor je kaarten hebt niet doorgaan, dan is het mogelijk om een voucher te krijgen, een donatie te doen of om je geld terug te krijgen.

Bekijk hier alle maatregelen die SPOT heeft genomen voor een veilig bezoek aan een voorstelling of concert.

Neem contact op met onze kassa, we helpen je graag! Je kunt in dit geval kiezen voor een tegoedbon, een donatie of om je geld terug te ontvangen. Houd er wel rekening mee dat het gezien de enorme drukte wat langer kan duren dan normaal voordat je van ons een antwoord ontvangt.

We bekijken per evenement of een vervangende datum mogelijk is. Wanneer verplaatsen niet lukt of wanneer je verhinderd bent op de nieuwe datum, dan bieden we je een voucher aan ter waarde van het volledige aankoopbedrag. Ook kun je ervoor kiezen om je aankoopbedrag te doneren of om je geld terug te vragen. Kaartkopers ontvangen per mail bericht.

Onze sector wordt momenteel geconfronteerd met annuleringen op ongekend grote schaal, terwijl in veel gevallen al veel kosten zijn gemaakt en er geen of veel minder inkomsten binnen komen. Door een voucher te accepteren in plaats van je geld terug, help je iedere schakel in de live industrie te blijven bestaan en kan jij je tegoed gebruiken om straks naar een ander evenement te gaan. Ook giften komen ten goede aan de sector.

Wanneer je ervoor kiest om je kaartje om te zetten in een gift, dan komt dit bedrag ten goede aan de gehele sector. De brancheverenigingen van podia en makers hebben met elkaar afspraken gemaakt over een eerlijke verdeling van alle giften over de podia en de makers.

De voucher die wordt uitgeven omdat en evenement door corona niet doorgaat, blijft 24 maanden geldig en is te gebruiken voor alle evenementen die via het kaartverkoopsysteem van SPOT Groningen worden verkocht. Mocht je je tickettegoed na 24 maanden toch niet (geheel) gebruikt hebben, dan behoud je het recht op geldelijke restitutie.

Neem contact op met onze kassa, we helpen je graag! Houd er wel rekening mee dat het gezien de enorme drukte wat langer kan duren dan normaal voordat je van ons een antwoord ontvangt.

We adviseren onze bezoekers om een mondkapje te dragen. Dat is niet verplicht. Eenmaal op je plek in de zaal, kun je je mondkapje weer af doen.

Dat is helaas niet mogelijk. Alle kaarten dienen op naam van de bezoeker te staan, dit in verband met een eventueel contactonderzoek door de GGD. Heb je een kaartje over? Neem dan contact op met onze kassa voor meer informatie over de retourmogelijkheden.

KAARTVERKOOP

Vanwege de coronacrisis is het momenteel alleen mogelijk om online een kaartje te kopen. Voor sommige concerten is het ook mogelijk om via Ticketmaster een kaartje te kopen.Wanneer je je kaarten via een andere weg koopt, loop je het risico op duurdere of ongeldige kaarten.

 

Bij elk event staat vermeld wat van toepassing is:
Vrije zitplaatsen: zoek zelf je zitplaats in de zaal.
Vrije sta- en zitplaatsen: zoek zelf je plek in de zaal. Het aantal zitplaatsen is beperkt, dus kom op tijd als je wilt zitten.
In geval van vrije plaatsen is het niet mogelijk een plaats te reserveren.
Geplaceerd: iedereen heeft een vaste plaats. Je rij- en stoelnummer staan op je kaart.

UPDATE: momenteel zijn er enkel zitplaatsen beschikaar. Onze medewerkers wijzen je een plekje aan in de zaal.

Printen kan, maar scannen vanaf je telefoon is natuurlijk veel duurzamer.

Meestal kun je maximaal 10 tickets per voorstelling of concert kopen. Grote(re) groepen kunnen contact opnemen met de kassa (ma t/m vr 12-14 uur op 050-3680368). Bij populaire titels geldt soms een maximum van 2 of 4 kaarten per persoon. Als dit van toepassing is, staat het bij het event vermeld.

UPDATE: momenteel kun je per evenement per keer 1 kaart kopen. Je kunt daarbij kiezen voor een soloticket, een duoticket of een rolstoelplek.

Normaliter kun je je tickets tot 5 werkdagen voor de voorstelling of het concert omruilen voor andere tickets. Je betaalt dan € 2,50 per ticket. Je kan je tickets ook ruilen voor een tegoed ter waarde van 90% van het aankoopbedrag. Dit geldt alleen voor tickets die bij ons gekocht zijn. Retourneren kan telefonisch of aan de balie bij onze kassa (ma t/m vr 12-14 uur op 050-3680368).

Terugbrengen of omruilen is niet mogelijk bij kortingsacties (een al gekocht ticket omruilen voor een goedkoper kaartje). Na de omruiltermijn kun je je kaarten niet meer retourneren, ook niet bij ziekte of slecht weer. De wet koop op afstand is niet van toepassing op ticketverkoop.

UPDATE: door de opgelegde maatregelen in het kader van het coronavirus, hanteren we momenteel een aangepast retourbeleid. Wie niet meer naar een voorstelling of concert kan of wil, kan het geld terug krijgen of kiezen voor een tegoedbon of een donatie.

Wanneer je kaarten geretourneerd hebt, krijg je een tegoed op je account. Wanneer je inlogt op je account, zie je op je persoonlijke pagina in de rechterbalk hoeveel tegoed je hebt. Wil je hier nieuwe kaarten van kopen dan log je in, plaatst kaarten voor het gewenste concert/voorstelling in je winkelmandje. Bij afleverwijze krijg je de mogelijkheid om je tegoed in te zetten.

Nog een oude tegoedbon?
Deze kun je nog gebruiken door dit formulier te downloaden en samen met de tegoedbonnen aan ons op te sturen.

Betalen kan met iDeal, creditard en de Podium Cadeaukaart.

Je kunt bij ons met de Podium Cadeaukaart betalen. Aan het eind van het bestelproces bij betaalwijze krijg je de mogelijkheid om geheel of gedeeltelijk met kaart te betalen. We accepteren geen andere cadeaukaarten.

Je kunt jezelf op de eventpagina op de wachtlijst plaatsen. Je wordt dan gebeld of gemaild wanneer er kaarten beschikbaar komen.

Met een account kun je altijd bij je tickets, kun je je gegevens en nieuwsbriefvoorkeuren beheren en gebruik maken van onze wachtlijst voor uitverkochte events. Koop je je kaarten zonder een account en raak je je tickets kwijt? Dan kunnen we je helaas niet meer helpen, omdat we je kaarten niet meer terug kunnen vinden in het systeem. Al overtuigd? Klik op het icoon in het hoofdmenu en maak een account aan.

Klik op het icoon met het poppetje in het hoofdmenu, en vervolgens op inloggen. Klik vervolgens op ‘wachtwoord vergeten.’ Kom je er nog niet uit? Neem dan contact op met de kassa (ma t/m vr 12 tot 14 uur op 050-3680368).

Je ontvangt je e-tickets doorgaans meteen na de betaling in je mailbox. Geen tickets ontvangen? De mail kan vertraagd zijn of kijk eens of hij in je spambox terecht is gekomen. Als je een account hebt, dan kun je je tickets ook terugvinden op je persoonlijke pagina. Kom je er niet uit? Stuur dan een mailtje naar de kassa met je naam, postcode en huisnummer, dan zoeken wij het voor je uit.

Je kunt je tickets terugvinden in de bevestigingsmail, door te klikken op de ticketlink die je hebt ontvangen na je aankoop. Als je een account hebt, dan kun je je tickets ook terugvinden op je persoonlijke pagina. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de kassa (ma t/m vr 12-14 uur 050-3680368).

OVER JE BEZOEK

Op onze locaties gelden de volgende huisregels (pdf).

De timetable van de avond is – zodra bekend – te vinden op de event pagina op deze website. Hier wordt ook vermeld wat de prijzen zijn, of er een pauze is en wanneer de zaaldeuren opengaan. De aanvangstijd is ook te vinden op je ticket.

Als er een rij- en stoelnummer op je ticket staat, kun je op de zaalplattegrond zien waar je zit. Bekijk de zaalplattegrond van de Grote Zaal van De Oosterpoort (PDF) en de Stadsschouwburg (PDF). Als er ‘vrije plaats’ op je ticket staat, heb je geen vaste plaats en mag je bij binnenkomst zelf een plaats zoeken in de zaal.

UPDATE: momenteel zijn er alleen zitplaatsen. Onze medewerkers wijzen je een plekje aan in de zaal.

Baby’s en kinderen tot 8 jaar worden niet toegelaten, tenzij het gaat om een jeugdvoorstelling. In dat geval geldt de bij de voorstelling aangegeven minimumleeftijd.

Er kan gevraagd worden om een identiteitsbewijs of kortingspas te tonen bij de kaartcontrole. Laat je kortingspas zien aan de controleur, anders moet je alsnog bijbetalen en dat is zonde!

Het maken van foto’s of video’s met professionele apparatuur is niet toegestaan, tenzij het om persfoto’s gaat en er toestemming is. Bij popconcerten mag je foto’s en video’s met je telefoon maken, tenzij anders vermeld. Zorg er wel voor dat je andere bezoekers en de artiest niet stoort met geluid of oplichtende schermen. Bij alle andere voorstellingen en concerten verzoeken wij je om je telefoon op stil/uit te zetten.

Kijk eerst op je ticket op welke locatie je moet zijn. Op onze contactpagina vind je informatie over adressen en parkeren.

Er zijn in De Oosterpoort en de Stadsschouwburg inductielussen die te gebruiken zijn in combinatie met een gehoorapparaat, waarmee je hetzelfde signaal krijgt als bij een ringleiding. Het is ook mogelijk om een kinbeugel te lenen, waarmee je direct versterkt geluid hoort, vergelijkbaar met een koptelefoon. De geluidsversterking is geschikt voor zowel mensen met als mensen zonder gehoorapparaat. De apparatuur is gratis te leen en bij de kassa van de Oosterpoort en bij de bewaakte garderobe van de Stadsschouwburg.

Je kunt online je kaarten kopen, kies dan voor de optie ‘rolstoelplek’. Is het een geplaceerde voorstelling (dus komt je bij bestellen in een plattegrond terecht) mail dan met de kassa (kassa@spotgroningen.nl) .

Voor de ingang van De Oosterpoort en naast de Stadsschouwburg vind je parkeerplaatsen voor invaliden/mindervaliden. Blindengeleide- en hulphonden zijn welkom, mits vooraf gemeld bij de kassa.

Bij ieder event geven we aan hoe de situatie is – geheel of gedeeltelijk zitten, vrije plaatsen of niet -, zodat u zelf een inschatting kunt maken of u dat past. Wie slecht ter been is, kan bij een ongeplaceerd concert van tevoren contact opnemen met onze kassa. Zo mag je – plus maximaal 1 begeleider – iets eerder de zaal in om alvast een plekje te zoeken. Het is hierbij wel van belang om tijdig contact te zoeken: we kunnen maar een beperkt aantal gasten eerder naar binnen laten en als de lijst vol is, dan houdt ook die optie op.

In de meeste gevallen is er een bewaakte garderobe (€1,- per jas, alleen pinbetaling mogelijk), maar het kan ook voorkomen dat er alleen een onbewaakte garderobe beschikbaar is. De garderobe is niet verplicht, een jas en kleine tas mogen mee de zaal in, tenzij anders aangegeven. Tassen groter dan A4 formaat en andere grote voorwerpen moeten worden afgegeven bij de garderobe.

We vinden het belangrijk dat je niet alleen nu maar ook in de toekomst van live muziek kunt genieten en nemen daarom deel aan het gehoorconvent en de campagne I love my Ears. Hoewel wij ons houden aan het gehoorconvenant, wordt er soms meer dan 85 decibel aan geluid geproduceerd en raden we je aan om gehoorbescherming bij je te hebben. Bij onze barren zijn voor 3,-  goedgekeurde Thunder Plugs te koop. Je gehoor beschermen blijft je eigen verantwoordelijkheid, wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor eventuele nadelige gevolgen.

In onze gebouwen mag je nergens (elektronisch) roken.

Bij jeugdvoorstellingen zijn voor kinderen stoelverhogers verkrijgbaar.

Eigen eten en drinken meenemen is niet toegestaan. En niet nodig ook, want onze horeca heeft genoeg lekkers in de aanbieding.

UPDATE: door de aangescherpte coronamaatregelen, is onze horeca tot 11 november 2020 gesloten.

Als er geen pauze is, staat het drankje na afloop van het concert of de voorstelling voor je klaar in de foyer.

We geven de voorkeur aan pinbetalingen, omdat dat sneller gaat en je dan minder lang in de rij hoeft te staan bij de bar en de kassa. Bij diverse barren kun je ook alleen maar met pin betalen. Bij de kassa en bij minimaal 1 bar per event kun je met contant geld betalen.

UPDATE: vanwege de coronacrisis is het momenteel alleen mogelijk om met pin te betalen.

OVERIG

Dat kan zeker! Hier vind je meer informatie over de mogelijkheden van zaalverhuur.

Neem hiervoor contact op met de afdeling marketing.

Geef een opmerking of klacht zo mogelijk direct door aan een medewerker, misschien kunnen wij het dan direct aanpakken of oplossen. Een opmerking, tip of klacht doorgeven kan ook per mail.

Heb je iets gevonden, dan kun je het afgeven bij een van onze medewerkers. Ben je iets verloren, vraag onze medewerkers of neem later contact op met de kassa via 050-3680368 (ma t/m vr 12-14 uur).  Wij zijn niet aansprakelijk in geval van verlies van persoonlijke eigendommen, tenzij deze afgegeven zijn bij de garderobe.

Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op, we proberen zo snel mogelijk te antwoorden.