[Naar de inhoud]

  • Programma
  • Informatie
  • Nieuws
  • Contact
  • English
vrouw ligt op zwart kleed op de grond. Op de achtergrond een scherm waarop zij op video is te zien

La Voix Humaine FaceTime

Ekaterina Levental

La Voix Humaine FaceTime

Ekaterina Levental

/
  • Donderdag 6 maart 2025
  • SPOT/De Oosterpoort, Kleine zaal / Trompsingel 27
  • 17:00 uur: restaurant The Mix open
  • 20:15 uur: start concert
  • 21:15 uur: einde concert
  • (Tijden onder voorbehoud)
  • Thursday 6 march 2025
  • SPOT/De Oosterpoort, Kleine zaal / Trompsingel 27
  • 20:15 start of event
  • (Times are subject to change)

Een meeslepende en aangrijpende monoloog van Jean Cocteau

A compelling and moving monologue by Jean Cocteau

Nooit eerder klonk liefdesverdriet zo hartverscheurend mooi als in La Voix Humaine, een aangrijpende monoloog van Jean Cocteau uit 1930, die in 1959 door Francis Poulenc werd bewerkt tot een korte, maar bloedmooie opera. Halina Reijn, die momenteel internationaal furore maakt met de film Babygirl, speelde jaren geleden een prachtige, prijswinnende versie. Ditmaal kruipt actrice en mezzosopraan Ekaterina Levental in de huid van de verlaten vrouw, terwijl pianist Yoram Ish-Hurwitz op prachtige wijze haar eenzame gevecht begeleidt.

In deze ultieme afscheidsmonoloog belt een vrouw – in deze enscenering van regisseur en vormgever Chris Koolmees een camgirl – met haar ex in een laatste poging de breuk tussen hen ongedaan te maken. Geleidelijk groeit bij haar het besef dat de man voorgoed voor een ander heeft gekozen. Via een videochat verzet zij zich wanhopig tegen het definitieve afscheid. Hij is zwak en liegt tegen haar, iets wat zij weet.

La Voix Humaine FaceTime combineert de tekst met fragmenten uit een andere eenakter van Cocteau: Le Bel Indifférent, in 1940 geschreven voor Édith Piaf. Frans gezongen met Nederlandse ondertiteling.

concept, regie en vormgeving: Chris Koolmees | muziek: Francis Poulenc | tekst: Jean Cocteau | spel en zang: Ekaterina Levental | piano: Yoram Ish-Hurwitz

“Een indrukwekkende tour de force van mezzosopraan Ekaterina Levental. (…) Poulencs pianopartij wordt uitstekend gespeeld door Yoram Ish-Hurwitz.”
NRC ****

“Ekaterina Levental speelt de vrouw met een grandioze expressiviteit. (…) Een kleine voorstelling, maar van ongelofelijke kracht.”
Theaterkrant

Inleiding

Voorafgaand aan deze voorstelling is er een inleiding om 19.00 uur. Deuren gaan om 18.45 uur open. Kaarten à € 3,50 kun je meebestellen bij je bestelling of bestel hier je kaarten.

Vrouw op de rug gezien met allemaal foto's in de lucht met een donkere achtergrond
Vrouw ligt op grond voor geprojecteerde afbeelding van vrouw
vrouw ligt op grond
Prijs ticket is inclusief pauzedrankje
Website LEKS Compagnie
Meld je aan voor het Facebook event

Never has heartbreak sounded so heartbreakingly beautiful as in La Voix Humaine, a compelling and poignant 1930 monologue by Jean Cocteau, adapted in 1959 by Francis Poulenc into a short but stunning opera. In this ultimate farewell monologue, a woman calls her ex in a final attempt to undo the rift between them. Gradually the realization grows in her that husband has chosen another for good. At LEKS Company, the woman in question is a camgirl. Via video chat, she desperately resists the final goodbye. He is weak and lying to her. She knows it.

Director and designer Chris Koolmees created a staging that adds a whole new dimension to this classic: man becoming detached from society, in a dangerous game with ever-changing truths. A game that ends inevitably, abruptly and inexorably.

La Voix Humaine FaceTime combines this text with excerpts from another one-act play by Cocteau: Le Bel Indifférent, written in 1940 for Édith Piaf. Actress and mezzo-soprano Ekaterina Levental crawls from the woman in matchless fashion; pianist Yoram Ish-Hurwitz beautifully emphasizes her lonely struggle. Sung in French with Dutch subtitles.

Binnenkort bij SPOT

man en vrouw die elkaar verliefd aankijken

Toneelgroep Maastricht / Stichting NOX

vr 24 oktSPOT/De Oosterpoort

"Theatrale achtbaanrit." - ★★★★ NRC

Abstract ontwerp met gestileerde letters in zwart op een gele achtergrond.

OPMAAT: Sef, NNO en meer

do 30 oktSPOT/De Oosterpoort

Van symfonie naar Gras-acts, jij bepaalt je route

Mythos: Ragnarok

Mythos: Ragnarok

vr 31 oktSPOT/Stadsschouwburg

Comedy, chaos en de gevechten, samengesmolten tot een meesterwerk

Soon at SPOT

Zwart-wit afbeelding van een man met kort, lichtbruin haar en een serieuze uitstraling.

Louis Cole & Metropole Orkest

wo 3 decSPOT/De Oosterpoort

Electro-funk, humor and calm ballads interwoven with orchestral twist

Een performer in een witte blouse en geometrische broek voert een act uit waarbij hij een persoon in een rode outfit over zijn schouder draagt, met een publiek op de achtergrond.

Tall Tales Company & B’Rock Orchestra

za 2 meiSPOT/Stadsschouwburg

Bach’s St John Passion intertwined with breathtaking acrobatics

Een groep van vier muzikanten poseert in een moderne betonnen omgeving met ronde vormen.

Hiqpy

zo 24 meiSPOT/De Oosterpoort

Reverbing adlibs and fuzzy guitars

Nieuws en event-updates elke (twee) week in je mail? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!

Maak een keuze

Volg SPOT

    • SPOT Muziek
    • SPOT Theater
    • SPOT Klassiek
    • SPOT Muziek
    • SPOT Theater
    • SPOT Klassiek
SPOT Groningen050-3680111info@spotgroningen.nl
  • FAQ
  • Privacy, cookies & voorwaarden
  • Toegankelijkheid