[Naar de inhoud]

  • Programma
  • Informatie
  • Stories
  • Contact
  • English
vrouw ligt op zwart kleed op de grond. Op de achtergrond een scherm waarop zij op video is te zien

La Voix Humaine FaceTime

Ekaterina Levental

La Voix Humaine FaceTime

Ekaterina Levental

/
  • Donderdag 6 maart 2025
  • SPOT/De Oosterpoort, Kleine zaal / Trompsingel 27
  • 17:00 uur: restaurant The Mix open
  • 20:15 uur: start concert
  • 21:15 uur: einde concert
  • (Tijden onder voorbehoud)
  • Thursday 6 march 2025
  • SPOT/De Oosterpoort, Kleine zaal / Trompsingel 27
  • 20:15 start of event
  • (Times are subject to change)

Een meeslepende en aangrijpende monoloog van Jean Cocteau

A compelling and moving monologue by Jean Cocteau

Nooit eerder klonk liefdesverdriet zo hartverscheurend mooi als in La Voix Humaine, een aangrijpende monoloog van Jean Cocteau uit 1930, die in 1959 door Francis Poulenc werd bewerkt tot een korte, maar bloedmooie opera. Halina Reijn, die momenteel internationaal furore maakt met de film Babygirl, speelde jaren geleden een prachtige, prijswinnende versie. Ditmaal kruipt actrice en mezzosopraan Ekaterina Levental in de huid van de verlaten vrouw, terwijl pianist Yoram Ish-Hurwitz op prachtige wijze haar eenzame gevecht begeleidt.

In deze ultieme afscheidsmonoloog belt een vrouw – in deze enscenering van regisseur en vormgever Chris Koolmees een camgirl – met haar ex in een laatste poging de breuk tussen hen ongedaan te maken. Geleidelijk groeit bij haar het besef dat de man voorgoed voor een ander heeft gekozen. Via een videochat verzet zij zich wanhopig tegen het definitieve afscheid. Hij is zwak en liegt tegen haar, iets wat zij weet.

La Voix Humaine FaceTime combineert de tekst met fragmenten uit een andere eenakter van Cocteau: Le Bel Indifférent, in 1940 geschreven voor Édith Piaf. Frans gezongen met Nederlandse ondertiteling.

concept, regie en vormgeving: Chris Koolmees | muziek: Francis Poulenc | tekst: Jean Cocteau | spel en zang: Ekaterina Levental | piano: Yoram Ish-Hurwitz

“Een indrukwekkende tour de force van mezzosopraan Ekaterina Levental. (…) Poulencs pianopartij wordt uitstekend gespeeld door Yoram Ish-Hurwitz.”
NRC ****

“Ekaterina Levental speelt de vrouw met een grandioze expressiviteit. (…) Een kleine voorstelling, maar van ongelofelijke kracht.”
Theaterkrant

Inleiding

Voorafgaand aan deze voorstelling is er een inleiding om 19.00 uur. Deuren gaan om 18.45 uur open. Kaarten à € 3,50 kun je meebestellen bij je bestelling of bestel hier je kaarten.

Vrouw op de rug gezien met allemaal foto's in de lucht met een donkere achtergrond
Vrouw ligt op grond voor geprojecteerde afbeelding van vrouw
vrouw ligt op grond
Prijs ticket is inclusief pauzedrankje
Website LEKS Compagnie
Meld je aan voor het Facebook event

Never has heartbreak sounded so heartbreakingly beautiful as in La Voix Humaine, a compelling and poignant 1930 monologue by Jean Cocteau, adapted in 1959 by Francis Poulenc into a short but stunning opera. In this ultimate farewell monologue, a woman calls her ex in a final attempt to undo the rift between them. Gradually the realization grows in her that husband has chosen another for good. At LEKS Company, the woman in question is a camgirl. Via video chat, she desperately resists the final goodbye. He is weak and lying to her. She knows it.

Director and designer Chris Koolmees created a staging that adds a whole new dimension to this classic: man becoming detached from society, in a dangerous game with ever-changing truths. A game that ends inevitably, abruptly and inexorably.

La Voix Humaine FaceTime combines this text with excerpts from another one-act play by Cocteau: Le Bel Indifférent, written in 1940 for Édith Piaf. Actress and mezzo-soprano Ekaterina Levental crawls from the woman in matchless fashion; pianist Yoram Ish-Hurwitz beautifully emphasizes her lonely struggle. Sung in French with Dutch subtitles.

Binnenkort bij SPOT

Jakop Ahlbom Company

Jakop Ahlbom Company

do 6 novSPOT/Stadsschouwburg

Over twee koppels die verstrikt raken in een web van verlangens, schuld en bedrog

Pynarello

Pynarello

di 11 novSPOT/De Oosterpoort

Mozart meets Michiel Romeyn in een absurdistische rock-'n-roll-opera

Een groep vijf mensen poseert samen met een schilderachtige achtergrond van een landschap.

Theater Oostpool

wo 12 novSPOT/Stadsschouwburg

"Scherp, humoristisch, confronterend én vermakelijk." - ★★★★ NRC

Soon at SPOT

Een vrouw in een rode jas houdt een blaasinstrument vast tegen een lichte achtergrond.

Sabine Meyer, Nils Mönkemeyer & William Youn

za 22 novSPOT/De Oosterpoort

Clarinet legend Sabine Meyer bids farewell to the concert stage

Joris Teepe presents: NYCTG

Joris Teepe presents: NYCTG

wo 15 aprSPOT/De Oosterpoort

Enjoy top jazz musicians for a small price

Zwart wit afbeelding waarbij je een timelaps van een dansbeweging ziet.

Scapino Ballet Rotterdam

vr 12 junSPOT/Stadsschouwburg

“Anima Obscura surprises as a total concept.” — ★★★★ de Volkskrant

Stories

Kom je ook bij ons Sint Maarten lopen?Kom je ook bij ons Sint Maarten lopen?
Kom je ook bij ons Sint Maarten lopen?
NieuwsShort story

Kom je ook bij ons Sint Maarten lopen? -

Arooj Aftab
longread

Arooj Aftab -

Muziek die de tijd laat stilstaan en de eeuwigheid vat

Nieuw TakeRoot biertje Frazey Haze
Nieuws

Nieuw TakeRoot biertje Frazey Haze -

Tijdens TakeRoot is dit Eggens biertje op de tap beschikbaar én als geschenkverpakking

Eurosonic Noorderslag concert met gele spotlights op het podium en handen in de lucht.

Jonna Fraser en jet van der steen naar Noorderslag -

ESNS voegt twaalf artiesten toe aan line-up jubileumeditie

Boeken van Henry Horenstein te koop tijdens TakeRoot

Boeken van Henry Horenstein te koop tijdens TakeRoot -

Miles and Miles of Texas tijdens TakeRoot al verkrijgbaar!

Kraantje Pappie hangt aan een kraan met in achtergrond de Martinitoren.
Aankondiging

Kraantje Pappie geeft grootste show ooit in Stadspark Groningen -

Rapper geeft gratis tickets weg voor clubtour

Özcan Akyol, Eus over De Klassenmigrant

Özcan Akyol, Eus over De Klassenmigrant -

Een lange en ingewikkelde reis door elke sociale klasse

Choreograaf Ann van den Broek over Play
InterviewLong read

Choreograaf Ann van den Broek over Play -

Een uitnodiging om te spelen

Moeder met kind op podium op de rug gezienFamiliedag Stadsschouwburg
Familiedag Stadsschouwburg
Short story

Familiedag Stadsschouwburg -

Met de hele familie op avontuur door de coulissen, in de kleedkamers en tussen de theaterstoelen.

MasterpieceMasterpiece
Masterpiece
NieuwsShort story

Masterpiece -

Na een uitverkochte derde editie kondigen SPOT en NNO vierde editie aan: Berlioz met zijn Symphonie Fantastique.

Marlene Dietrich in de spotlight tijdens optreden in nachtclub.
Column

Moraal vreters -

Mijn liefde voor de muziek van Bertolt Brecht en Kurt Weill begon onverwacht.

Sarina AB achter een bureau.
Backstage

Backstage met personeelsplanner Sarina AB -

Personeelsplanner Sarina AB biedt een kijkje in haar werkdag

Nieuws en event-updates elke (twee) week in je mail? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!

Maak een keuze
Alle velden zijn verplicht

Volg SPOT

    • SPOT Muziek
    • SPOT Theater
    • SPOT Klassiek
    • SPOT Muziek
    • SPOT Theater
    • SPOT Klassiek
SPOT Groningen050-3680111info@spotgroningen.nl
  • FAQ
  • Privacy, cookies & voorwaarden
  • Toegankelijkheid