Katinka Polderman

Katinka Polderman

Polderman draagt een steentje bij

Katinka Polderman

Polderman draagt een steentje bij

  • Vrijdag 15 februari 2019
  • De Oosterpoort, Kleine zaal / Trompsingel 27
  • 17:00: Restaurant Tromp gaat open
  • 20:15: Aanvang voorstelling
  • 21:45: Einde voorstelling
  • (Tijden onder voorbehoud)
  • Vrijdag 15 februari 2019
  • De Oosterpoort, Kleine zaal / Trompsingel 27
  • 20:15 start of event
  • (Times are subject to change)

Ongepolijst, gortdroog, origineel en onverstoorbaar

Al vijftien jaar draagt Katinka Polderman, de meest onverschrokken liedjesbakker van de lage landen, haar unieke steentje bij aan het cabaret. Ook in haar zesde voorstelling is de tegendraadse taalvirtuoos ongepolijst, gortdroog, origineel en onverstoorbaar. De Zeeuwse trekt weer onverdroten ten strijde tegen vertrutting en kuddegeest, eigenwijs en met de haar kenmerkende nuchterheid. Polderman is niet langer een goed bewaard geheim, maar hoort bij de elite van het Nederlands cabaret, zag ook Theaterkrant tijdens haar vorige show ‘Polderman tiert welig’: “Haar teksten zitten altijd geheid goed in elkaar. Vol originele gedachtes, vuile grappen, spot en grappige schaamteloosheid.”

Tromp Eten & Drinken

Tromp Eten & Drinken

Uw bezoek aan De Oosterpoort helemaal compleet maken en starten met een heerlijk diner of snelle maaltijd voorafgaand aan het concert of de voorstelling?
Meer informatie en reserveren

“Katinka Polderman is lekker lijzig, loepzuiver en heerlijk hysterisch.”

★★★★ AD

“Het is razend knap hoe de cabaretière in haar nieuwe theaterprogramma ‘Polderman draagt een steentje bij’ ogenschijnlijk laconiek en met een prettig relativerende onverschilligheid de wereld om zich heen fileert en met name de hypocrisie van de mens ten opzichte van dieren en de natuur aan de kaak stelt.”

★★★★ De Telegraaf

“Polderman behandelt de relatie tussen mens en dier op een eigenzinnige, niet-moralistische manier. Dat levert een aantal mooie liedjes op, zoals de smartlap over een varkentje in de bio-industrie, gezongen in de stijl van de Zangeres Zonder Naam”

De Volkskrant