Henry van Loon
Sleutelmoment
Gouden mimiek en perfecte timing
Fascinerend en bijzonder grappig
Het kan snel gaan. Het ene moment zit je nog in je overcomplete schuur aan een bromfiets te sleutelen, het andere moment word je opperhoofd van een indianenstam. Maar niet voordat je als trots gezinshoofd met oergezellige kinderen hebt laten zien hoe gastvrijheid bedoeld is. Ondertussen speel je de hoofdrol in een musical. Het zou zomaar kunnen. Althans in het universum van Henry van Loon. En in zijn nieuwe voorstelling ‘Sleutelmoment’ zou het weleens allemaal tegelijkertijd kunnen gebeuren.
“Henry van Loon heeft een bijzondere comedystijl ontwikkeld, waarin hij stand-up, types, liedjes en visuele grappen samenbrengt. Zijn verhalen hebben vaak een herkenbaar vertrekpunt uit het dagelijks leven, maar worden algauw compleet surreëel. Door Van Loons acteertalent worden deze situaties beeldend en verfijnd tot leven gewekt, met knappe typeringen van de meest uiteenlopende mensen.”
★★★★ de Volkskrant
”Zelden komt er een theaterprogramma langs met dusdanige wolken van neerslag aan effecten, vondsten en dwaasheid, ook in de vorm van typeringen, domme radiocommercials en het relaas over Chinese massage zonder happy end. Ik zou niemand weten die het geluid van olie op klotsende vetrollen zo treffend imiteert.”
★★★★ Dagblad van het Noorden
”Fascinerend en bijzonder grappig.”
★★★★ Theaterkrant
“De grappen zitten werkelijk overal. (…) Van Loon is één van de getalenteerdste komieken van Nederland.”
★★★★ Het Parool
“Met Sleutelmoment laat Van Loon zien dat hij de kunst van het absurdisme beheerst.”
★★★★ 8Weekly
“Wat Van Loon vertelt is zo absurd dat je weet dat het allemaal niet waar kan zijn, maar hij brengt deze onzin (compleet met een Chinees neptaaltje) met zoveel overtuiging dat je toch bereid bent erin mee te gaan.”
★★★ Telegraaf
regie: Gijs de Lange | muziek: Peter Sambros | spel: Henry van Loon