Ann Hallenberg & Il Pomo d’Oro
Venetiaans carnaval met Zweedse mezzo
Venetiaans carnaval met Zweedse mezzo
“Het is het repertoire waarin ook Cecilia Bartoli excelleert: Italiaanse barok. Maar Bartoli is niet zaligmakend. Haar evenknie heet Ann Hallenberg: in virtuositeit niets minder maar met meer herfstkleuren op haar warme mezzo.” Dat schreef NRC Handelsblad na het beluisteren van het internationaal zeer goed ontvangen dubbelalbum ‘Carnevale 1729’, dat Hallenberg maakte met het Italiaanse barokensemble Il Pomo d’Oro. Op de twee cd’s zingt de Zweedse mezzosopraan aria’s van onder anderen Albinoni, Porpora en Orlandini, muziek die tijdens het begin achttiende-eeuwse Venetiaanse carnaval geklonken moet hebben. De woorden van de (inter)nationale pers zeggen eigenlijk alles: duik in het feestgewoel!
Dit concert is onderdeel van Wereldsterren.
Lees hier alvast het programmaboekje.
“Ann Hallenberg dazzles with sensational virtuosity and warm tone. (…) Il Pomo d’Oro supports brilliantly.”
★★★★★ The Guardian
“Zo onvoorstelbaar warm, gloedvol, plooibaar en verbeeldingsvol dat het adembenemend is. Wat een stem, wat een tekstbeheersing, wat een inlevingsvermogen en welk een schitterend klanktapijt rolt Il Pomo d’Oro uit.”
Opus Klassiek
Venetian carnaval with Swedish mezzo
“Just like Cecilia Bartoli, Hallenberg exceeds in Italian baroque. But Bartoli isn’t the genre’s only saviour. Ann Hallenberg is her equal: she matches Baroli in virtuosity while hinting at autumn colours with her warm mezzo.” This what what NRC Handelsblad wrote after listening to the internationally well received double album “Carnevale 1729”, an album which Hallenberg made with the Italian baroque ensemble Il Pomo d’Oro. On the two CDs, the Swedish mezzo-soprano sings arias from composers such as Albinoni, Porpora and Orlandini, the kind of music that would have been heard during the beginnings of the eighteenth-century Venetian carnaval. The words of the international press speak for themselves: dive in and join the party!
“So incredibly warm, glowing, mouldable and imaginative – the result is breathtaking. What a voice, such a control of the text, such empathy and such a wonderful musical tapestry weaved by Il Pomo d’Oro.”- Opus Klassiek