Mister and Mississippi
support: Emil Landman
'Serious Talent' geïnspireerd door Bon Iver, Fleet Foxes en Sigur Rós
Dit concert is verplaatst van 11 december naar 17 december.
Kaartverkoop:
kassa (ma t/m za van 12.00 tot 18.00 uur: 050 368 0 368) en website De Oosterpoort, Plato en ticketmaster.nl
Let op: vrije sta- en zitplaatsen.
Mister and Mississippi is het schoolvoorbeeld van ‘’wat goed is komt snel’’. Het viertal leerde elkaar kennen op de Herman Brood Academie toen ze voor een opdracht de handen ineen sloegen. Tijdens de eerste repetitie werd het nummer ‘Running’ geschreven en voilà, een nieuwe band was geboren. En nu, krap anderhalf jaar later, zijn ze bevestigd voor Lowlands.
Na de befaamde eerste repetitie trekt het viertal zich een lang weekend terug om te werken aan liedjes en een eigen sound: rustig en folky, een tikkeltje zweverig. Dynamisch en experimenteel, zonder ontoegankelijk te zijn. En daarna gaat het hard. De derde show van Mister and Mississippi is in Paradiso, ze winnen de Amsterdamse Popprijs en staan op het Bevrijdingsfestival, ze doen de Popronde en worden gedraaid op 3FM. Ook openen ze shows voor Patrick Watson en Blaudzun. En dat alles voordat het eerste album verscheen. Die (titelloze) debuutplaat is er ondertussen en werd geproduceerd door Reyn Ouwehand (a balladeer, Kane, Coparck). In september wordt het album ook nog eens uitgebracht in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland dus grijp uw kans om ze in Groningen aan het werk te zien!
Support: Emil Landman
Emil Landman (Amsterdam, 1989) debuteerde begin dit jaar met ‘A Bargain Between Beggars’, acht nummers waarin zijn pure schrijfstijl en origineel gitaarspel centraal staan. De liedjes zijn allemaal even intiem. Een doortrillende gitaarsnaar, een kleine zucht, vingertoppen die zacht op een gitaar tikken. Zijn eigenzinnige, warme stem waarin altijd een tikje loomheid aanwezig is. Muziek als ware ze uitgekleed. Dat is het palet van Emil Landman.
“Opener ‘A Bargain Between Beggars’ of het wonderschone ‘Leaves’, met die warme, donkere stem van Emil. Hij doet me op sommige momenten denken aan Thomas Dybdahl of aan Ray LaMontagne. Mijn god, wat klinkt het heerlijk.” (LiveXS)