De Dijk + support DIFF

De Dijk + support DIFF

De Dijk + support DIFF

  • Vrijdag 21 november 2014
  • start programma
  • (Tijden onder voorbehoud)

Kaartverkoop: kassa De Oosterpoort, Trompsingel 27 (ma t/m za: 12.00-18.00 uur) & website De Oosterpoort, Plato en ticketmaster.nl

Let op: vrije sta- en zitplaatsen.

In 1981 beginnen de broers Huub en Hans van der Lubbe en gitarist Nico Arzbach een nieuwe band. De groep verrast de vaderlandse popscene met stevig, op rock en soul geschoeid repertoire en hartstochtelijke teksten. Als Antonie Broek en Pim Kops in 1983 bij de band komen, is de kern van De Dijk compleet en kan het succesverhaal beginnen. Anno 2014 volgt de groep nog steeds haar eigen koers en is het alleen nog wachten wanneer een Avondje Dijken in de Van Dale wordt opgenomen: feestvieren, dansen en genieten van goede teksten en muziek.

Interview Huub van de Lubbe met Dagblad van het Noorden (Louis Du Moulin)

“Iedereen moet geven wat die inhuis heeft, dan kan het wat worden.”

Lees hier het volledige interview.

Support: DIFF

DIFF is Springsteen’s Seeger Sessions in de mix met Nick Cave en Calexico. Country noir gespeeld met een brede glimlach, gebracht door zes muzikanten die het ambacht verstaan.

”Het is al het tweede album van De Dijk dit jaar, nadat de opnames uit de minitournee met het Amsterdam Sinfonietta resulteerden in het nummer 1-album Dijkers & Strijkers. Waar op die plaat vertrouwde stukken van de band in orkestrale jasjes werden gestoken, keert De Dijk nu terug met nieuw materiaal in zijn typerende stijl.”

Lees de volledige albumrecensie

★★★★ Albumrecensie door Nu.nl (Pierre Oitmann)

“Knap hoe De Dijk met hun 17de studio album in 33 jaar toch weer weet te verrassen”.

Lees het volledige concertverslag

★★★★ Concertverslag door Volkskrant (Gijsbert Kamer)

“‘Allemansplein’ is zo’n plaat die over de hele linie lekker klinkt en een paar songs herbergt waarvan je mag verwachten dat ze over een paar jaar nog op Radio 2 voorbijkomen.”

Lees de volledige albumrecensie

★★★★ Albumrecensie door OOR (Jan van der Plas)