Cello Octet Amsterdam &

Cello Octet Amsterdam &

Maki Namekawa (piano)

Cello Octet Amsterdam &

Maki Namekawa (piano)

  • Vrijdag 11 oktober 2019
  • SPOT/De Oosterpoort, Kleine zaal / Trompsingel 27
  • 20:15 start programma
  • (Tijden onder voorbehoud)

Vorig jaar verscheen de cd Motion Picture, waarop Cello Octet Amsterdam en pianiste Maki Namekawa twee suites van Philip Glass spelen. De suites – gebaseerd op filmmuziek voor The Hours en Dracula – werden gearrangeerd door Michael Riesman.

Verslavend mooie muziek

Hij is vooral bekend als muzikaal leider van het Philip Glass Ensemble en van bijna alle filmscores van Glass. Het resultaat is een album vol verslavend mooie muziek, het handelsmerk van de inmiddels 82-jarige pionier van de minimal music. Muziek die de luisteraar ook in de concertzaal ontroert en meevoert, zeker in deze prachtige uitvoering door acht excellente cellisten en een internationaal befaamd Glass-specialiste.

Programma
Glass: Etudes for piano
Glass: Suite uit Dracula
Glass: Suite uit The Hours

Inleiding

Inleiding

Voorafgaand aan dit concert is er een inleiding door Bart de Graaf om 19.00 uur. Deuren gaan om 18.45 uur open. Kaarten à € 2,75 kunt u meebestellen bij uw bestelling of apart bestellen wanneer u al kaarten heeft.

Restaurant Tromp

Restaurant Tromp

Lekker eten kan ook in De Oosterpoort! Vanaf 17.00 uur bent u van harte welkom in ons restaurant Tromp. Bekijk de menukaart of reserveer een tafel via Couverts.

Cello-20Octet-20Amsterdam-20Maki-20Namekawa-202-20Andreas.-20H.-20Bitesnich

“Het Octet speelt de sterren van de hemel, Namekawa en de schitterende opname doen de rest.”
Opus Klassiek

Prijs incl. pauzedrankje en garderobe.

Internationally renowned Glass specialist

Last year the CD Motion Picture, on which the Cello Octet Amsterdam and pianist Maki Namekawa play two Philip Glass suites, was released. The suites – based on film music for The Hours and Dracula – were arranged by Michael Riesman. He is mainly known for being the musical leader of the Philip Glass Ensemble and of almost all Glass’s film scores. The result is an album filled with addictively beautiful music, the trademark of the 82-year-old pioneer of minimal music. Music that also moves and carries away listeners in a concert hall, especially in this wonderful execution by eight excellent cellists and an internationally renowned Glass specialist.

Glass: Études for piano
Glass: Suite from Dracula (arr. Michael Riesman)
Glass: Suite from The Hours (arr. Michael Riesman)

“The Octet plays out of its skin, Namekawa and the wonderful recording take care of the rest.”

Opus Klassiek