
Vakopleidingen
2024 - Vakopleidingen


2024 - Vakopleidingen

2023 - Vakopleidingen

2023 - Vakopleidingen

2022 - Vakopleidingen

2024 - Vakopleidingen

2025 - Huisvesting SPOT in De Oosterpoort

2025 - Kinderconcert Noord Nederlands Orkest (NNO)

2025 - Decoratie voor dansfeesten SPOT

2025 - Technologische ontwikkelingen

2025 - Mena is Here

2025 - Masterpiece

2025 - Virtuele Artiest

2025 - Ragnarok Diner

2025 - Ontruimingsoefening in De Oosterpoort

2025 - De Live Revolutie

2025 - The Future of Live Experience

2026 - Lustrumproject CrossWise

2026 - Een nóg duurzamere keuken

2026 - Duurzaam reizen


2024 - Mediaproducties geven een kijkje achter de schermen bij SPOT

2024 - Organiseren Spookfestijn

2024 - Een muziekshowcase en netwerkevent voor professionals uit de onderwijs- en cultuursector

2024 - Studenten combineren klassieke muziek met een game-element

2024 - Wat kunnen we leren van Fringe-gezelschappen?

2024 - Door dataverzameling inzicht krijgen in publieksstromen in De Oosterpoort

2024 - Hoe en waar kan SPOT haar spullen op een efficiënte en duurzame manier opslaan?

2024 - Testen van prototypes rondom contentcreatie

2024 - de impact van nieuwe digitale technologie op (muziek)venues en artiesten onderzoeken

2024 - Nieuw concept ontwikkelen voor Popgala Noord

2024 - Hoe kunnen we de customer journey van bezoekers in De Oosterpoort verbeteren?

2024 - Doorontwikkeling: Hoe kunnen we via sensoren inzicht krijgen in de werkplekbezetting en publiekstromen en hoe werkt een digitale robotkar?

2024 - Studenten organiseren mee met het evenement Let’s Play dat het NNO bij en samen met de middelbare school Winkler Prins in Veendam organiseert over de overeenkomst tussen (top)sport en (top)muziek.

2024 - Hoe kunnen we nieuw talent van het PCC een podium geven binnen de ruimte die het PCC daarvoor beschikbaar heeft?

2024 - Wat heeft CrossWise nodig aan ruimte, inrichting en uitstraling om optimaal te kunnen functioneren binnen SPOT?

2024 - Doorontwikkeling: Hoe kunnen we AI inzetten tijdens het marketing proces? Kan AI een professionele marketeer vervangen?

2024 - Hoe kunnen we van een traditionele rondleiding door De Oosterpoort een belevingsrijke ervaring voor verschillende doelgroepen maken?

2024 - Ontwikkel een mediaproduct waarmee Ragnarok kan worden uitgelegd aan geschikte doelgroepen

2024 - Doorontwikkeling: Een digitaal model van De Oosterpoort

2024 - Een contextrijke leergemeenschap voor de podium- en evenementenbranche

2023 - NHL studenten doen onderzoek en ontwikkelen een prototype voor het managen van wachtrijen bij De Oosterpoort.

2023 - Nadenken over de thema's ontmoeten en beleven in De Nieuwe Poort

2023 - De Academie voor Popcultuur viert haar 20-jarig bestaan met een alumnidag en werkveldconferentie in Leeuwarden

2023 - Op welke manieren kan AI worden ingezet voor contentmarketingstrategieën binnen de muzieksector?

2023 - Studenten gaan sensoren inzetten in De Oosterpoort om data te verzamelen over verduurzaming, werkplekbezetting en publieksstromen.

2023 - Hoe kan nieuwe technologie worden toegepast om live ervaringen te verbeteren

2023 - Logistieke vraagstukken in en rondom De Oosterpoort

2023 - Studenten beschrijven en verbeelden betekenis van eten in relatie met de sociale en culturele verbinding

2023 - Vertel het verhaal van een nieuw muziekgebouw!

2023 - Wat is er mogelijk naast een live-performance?

2023 - Hoe kunnen sensoren ons helpen bij de verduurzaming van ons pand?

2023 - Studenten ontwikkelen concepten en programma's voor feestelijke opening

2023 - Projectgroep buigt zich over de benodigde faciliteiten

2023 - Studenten testen prototype en ontwikkelen door

2023 - Studenten van de minor Built Digital werken aan de casus Urban mine

2022 - Inkopen en ontwikkelen van nieuwe services met uitgangspunt duurzaamheid, gezondheid en gastvrijheid

2022 - Minorstudenten van Eventmanagement organiseren een projectpresentatie in De Oosterpoort

2022 - Studenten organiseren een vervolg op het open podium

2022 - Hoe kunnen we in de toekomst een decor zo duurzaam mogelijk maken, presenteren en gebruiken?

2022 - Studenten analyseren factoren die de kaartverkoop van een voorstelling beïnvloeden

2022 - Studenten presenteren ‘The live-event of 2050’

2022 - Onderzoek naar data gedreven management

2021 - Studenten zetten restaurant The Mix op de kaart

2021 - Conceptontwikkeling voor een digitaal magazine voor SPOT, voor jongeren door jongeren

2021 - Samen leren koken, serveren én de nieuwe menukaart uitproberen

Samen leren produceren, regisseren en presenteren

Werkplaats voor leren, innovatie en verbinding

Studenten NHL Stenden pitchen namen