Wachtrijmanagement
Hoe kunnen we de wachtrij voor garderobes tijdens Noorderslag 2024 significant verminderen in vergelijking met voorgaande jaren? Wat is een effectieve evaluatiemethode voor dit proces? Deze specifieke adviesopdracht is onderdeel van een groter project gericht op wat de specifieke wachtrijprocessen binnen SPOT zijn en hoe ze deze processen in real-time kunnen monitoren en systematisch verminderen. Dit kan aanzienlijke voordelen opleveren voor de gasttevredenheid, efficiënte personeelsbezetting en omzetgroei. Vragen die hieraan vooraf gaan zijn: welke wachtrijmanagementmethoden zijn er in de wereld en zijn ze toepasbaar binnen SPOT? Wat zijn best practices, welke stappen moet SPOT nemen en welke partners horen daarbij? Welke nieuwste technologische ontwikkelingen (zoals sensortechnologie en bijbehorende applicaties en softwaresystemen) kunnen hierin ondersteunen?
Werkwijze
In dit project werken we met 2 groepen aan dezelfde opdracht, om zo te zorgen voor een grote en diverse output. Beide groepen zijn in september ontvangen in De Oosterpoort, waar ze informatie kregen over de probleemstelling, het project en het gebouw (tijdens een rondleiding). Beide groepen zullen nog een keer of twee meekijken in De Oosterpoort tijdens een event. Tijdens de opdracht gaan de studenten eerst onderzoek doen en informatie verzamelen. Naar aanleiding hiervan ontwikkelen ze een prototype dat tijdens Noorderslag 2024 uitgeprobeerd wordt.
Credits foto: Fotograaf Jorn Baars