Repelsteeltje en de blinde prinses (8+)

Repelsteeltje en de blinde prinses (8+)

Theater Rotterdam

Repelsteeltje en de blinde prinses (8+)

Theater Rotterdam

  • Vrijdag 14 februari 2020
  • SPOT/Stadsschouwburg, Turfsingel 86
  • 19:00 start programma
  • (Tijden onder voorbehoud)

Niemand weet hoe hij heet. Repelsteeltje. Behalve dan die ene lakei die hem dansend zijn eigen naam hoort zingen. En dan barst de ellende pas echt los…

Theater Rotterdam brengt, in de regie van Pieter Kramer en met tekst van Don Duyns, een familievoorstelling die draait om beloftes die schuld maken. Zoals die van de mooie molenaarsdochter, die Repelsteeltje haar eerstgeboren kind belooft. Zoals die van prinsKoning Bernhard, die diezelfde molenaarsdochter ‘eeuwige trouw’ belooft. En zoals die van prinsesKoningin Juliana, die haar adviseur Greet Hofman een mooie plek aan het hof toezegt.

Repelsteeltje (en de blinde prinses) wordt een voorstelling in de traditie van De Gelaarsde Poes, Lang en Gelukkig en Hamlet, de familievøørstelling. Een theaterspektakel vol liedjes, verwikkelingen, spits woordenspel, humor en ontroering. Mis ‘m niet!

Tekst: Don Duyns
Regie: Pieter Kramer
Met: Wart Kamps, Bart Rijnink, Joke Tjalsma, Kim van Zeben, Patrick Duijtshoff, Judith van den Berg, Bas Hoeflaak, Johanna Hagen

“Schrijver Don Duyns en regisseur Pieter Kramer zijn een gouden duo dat almaar beter op elkaar ingespeeld raakt.”

“Ook Repelsteeltje en de blinde prinses is weer overvol verwikkelingen, decorwisselingen, verkleedpartijen, covers van Duitse popliedjes, gevatte teksten, kwinkslagen en komische terzijdes naar het publiek. Drie uur lang val je van de ene hilarische scène in de andere maar de voorstelling wordt niet plat. De acht acteurs spelen de typetjes lekker vet maar tóch blijven het geloofwaardige mensen.”
Trouw *****

“Wat is het weer genieten van de doldwaze gekkigheid die Don Duyns en Pieter Kramer voor ons in elkaar ’geknutseld’ hebben.”
De Telegraaf ****

“Door het enthousiaste spel blijft Repelsteeltje en de blinde prinses drie uren boeien en schaart zich moeiteloos naast eerdere succesvoorstellingen als De gelaarsde poes (2015) en Woef side story (2012 en 2017).”
Theaterkrant