Pip Utton

Pip Utton

Casanova

Pip Utton

Casanova

  • Woensdag 26 maart 2014
  • start programma
  • (Tijden onder voorbehoud)

Meesterverteller als rokkenjager
De Britse acteur en meesterverteller Pip Utton liet eerder in zijn Engelstalige monologen op indrukwekkende wijze beroemde en beruchte mannen uit de wereldgeschiedenis tot leven komen; van Hitler tot Churchill, van Dickens tot Chaplin. Dit keer wordt een legendarische rokkenjager geknipt en geschoren. Utton toont vrouwenverslinder  Giacomo Casanova in zijn laatste uren, waarin deze terugkijkt op zijn bewogen leven en de keerzijde daarvan. Nog één keer komen Casanova’s liefdes voorbij. Zal hij nu wél een keuze kunnen maken?

 

 

Laat u verrassen door nieuwe werelden, stijlen en culturen en bekijk het overzicht van ‘Reis om de wereld’.

De naam van Giacomo Casanova (1725-1798) staat nog steeds synoniem voor vrouwenversierder. Hij dankt zijn onwankelbare reputatie vooral aan zijn uitgebreide memoires, die hij in de laatste jaren van zijn leven schreef. Toen de teksten in 1830 verschenen, veroorzaakten ze, ondanks de zware censuur, een sensatie.

English
With the new title ‘Casanova’, this season we count no less than five titles for Englishman Pip Utton. Like no other this master actor is able to bring special historical figures from world history to life on stage. In his magisterial English language solo, Pip Utton brings each theatre season stunning performances. This time Pip Utton will perform ‘Casanova’.

For Pip Utton is his performance of ‘Casanova’ one of the biggest challenges ever. So many stories and only 75 minutes to play. His life story contains more than 120 women he seduced, that is almost two a minute during the performance! Concentrated on the woman who Casanova actually loved, other sides of his life will be announced. There is just one woman on stage during the play, she represents all women. Instead of two people on stage, Utton has chosen to express these women by moving on the stage. Almost all words are spoken by Casanova. The power of statue and beauty, the sadness of aging and ultimate loneliness. In the second act, the public is faced with dilemmas within a sexual relationship. Casanova must have been a charming and likeable man, but what happens when the audience discovers his less sympathetic properties?