NITE

NITE

Before / After

NITE

Before / After

  • Donderdag 26 maart 2020
  • SPOT/Stadsschouwburg, Turfsingel 86
  • 20:15 start programma
  • (Tijden onder voorbehoud)

Na het winnen van de regieprijs in 2018 voor Salam en lovende reacties op Brave New World 2.0 kunnen theater- dans-, film- en muziekliefhebbers zich verheugen op de volgende regie van Guy Weizman: Before/After. Zowel qua vorm als inhoud zijn Weizmans voorstellingen urgent, vermakelijk en meeslepend. In Before/After ziet het publiek live een film ontstaan op het podium die letterlijk (!) inzoomt op het lichaam en leven van een oudere vrouw. We zien haar cellen, bloedsomloop en wat ze heeft meegemaakt, in tekst, dans, muziek en beeld. 

“Weizman toont zich na Salam opnieuw meester van de montage: hij is in staat succesvol te jongleren met de talrijke onderdelen van een grote, spectaculaire muziektheaterproductie en voegt daar ook nog eens dans aan toe. Met die overvolle theatercocktail is hij als regisseur uniek in Nederland.”  (de Volkskrant)

36 castleden en 2 cameramensen maken live film
36 gewone mensen doen alledaagse dingen. Maar in het toneelstuk Before/After zie je in al die levens iets heel kleins verschuiven waardoor ze nooit meer zullen zijn als voorheen. Met een cast van 36 dansers, musici en acteurs komt een universum aan kleine, herkenbare verhalen op een buitengewone manier tot leven vol grote gevoelens. Er wordt live gefilmd, de film ontstaat voor je ogen.

Het kleine en gewone in plaats van het epische en grootse
Na grote verhalen over onze fascinatie voor het leed van anderen (Carrousel), het conflict tussen wereldreligies (Salam) en de toekomst van de mens (Brave New World 2.0) zoomt regisseur Guy Weizman met Before/After in op het kleine, het gewone, het alledaagse. De meeste levens zijn immers helemaal niet groots en meeslepend, maar daardoor niet minder interessant.  “We zijn er heel erg aan gewend dat films of toneelvoorstellingen over iets episch en groots moeten gaan. Maar ons dagelijkse leven gaat meestal meer over hoofdpijn, een grijze haar verwijderen of een afspraak met je beste vriend. De kleine dingen van je kleine leven. En juist daar schuilt het diepmenselijke in. We zoomen in totdat het kleinste detail enorm wordt. ” (Guy Weizman)

Language No Problem, English surtitles
In deze voorstelling wordt zowel Nederlands als Engels gesproken. Dit wordt vertaald met Nederlandse boventiteling. De Nederlandse teksten krijgen Engelse boventiteling. Daarmee is deze voorstellingen geschikt voor mensen die geen Nederlands spreken.

Inleiding

Voorafgaand aan deze voorstelling is er een inleiding om 19.15 uur. Deuren gaan om 19.00 uur open. Kaarten à € 2,57 kun je meebestellen bij je bestelling of apart wanneer je al kaarten hebt.

Language no Problem - This performance is multilingual with Dutch and English surtitles in every venue. So language is not a problem.

Tekst: Roland Schimmelpfennig / Regie: Guy Weizman / Choreografie: Roni Haver / Decor: Ascon de Nijs / Kostuum: MAISON the FAUX / Licht: Maarten van Rossem / Muziek: Luke Deane / Video: Theunis Zijlstra, Lex Vesseur & Jelmer Buitenga  / Cast: Chloë Abbott, Olaf Ait Tami, Joost Bolt, Joost Geevers, Berber Heerema, Sarah Janneh, Daan van Koppen, Vitaly Medvedev, Niels Meliefste, Bien De Moor, Sofiko Nachkebiya, Wilco Oomkes, Veerle van Overloop, Adam Peterson, Igor Podsiadly + 20 extra dansers.

NITE = Noord Nederlands Toneel + Club Guy & Roni + Asko Schönberg + Slagwerk Den Haag

After big stories about our fascination for the suffering of others (Carrousel), the conflict between world religions (Salam) and the future of humanity (Brave New World 2.0), director Guy Weizman zooms in with Before/After to focus on small and everyday things. Most lives may not be epic or thrilling, but that does not make them less interesting. It’s quite possible that our deepest selves only truly reveal themselves in our everyday lives. In a visual, poetic mosaic with a large cast of dancers, singers and actors, a universe of small, recognizable stories is brought to life with overflowing emotion.

For this production, Guy Weizman will utilize a living set of at least 30 people.