Mariel Buckley
TakeRoot presents: rauwe, eerlijke alt-folk.
TakeRoot presents: raw, honest alt-folk.
Onbeschaamd oprecht, ironisch en zachtaardig, heeft Mariel Buckley haar stempel gedrukt als een songwriter die zich comfortabel voelt op het randje en liedjes schrijft voor de underdogs. Met een onverschrokken geest die consequent zowel genre- als persoonlijke barrières doorbreekt, heeft Buckley’s unieke mix van angstgedreven alt-folk haar tot een opvallende artiest gemaakt, die een frisse en dynamische kijk biedt op moderne Americana-muziek.
Buckey’s eerdere albums, Everywhere I Used To Be (2022), genomineerd voor de Polaris Music Prize, en Driving In The Dark (2018), zijn geprezen door vooraanstaande publicaties en bekroond met prestigieuze onderscheidingen. Ze toerde door Canada, Amerika en de EU/VK, en was te zien op SXSW, Americanafest, The Philadelphia Folk Fest en Folk Alliance International. Ze heeft stage gelopen bij artiesten als Orville Peck, k.d. lang, The Bros. Landreth en Frazey Ford, en vele anderen.
Als fervent bewonderaar van zijn werk nam Mariel contact op met de in Nashville gevestigde alt-Americana producer Jarrad K (Ruston Kelly, Lucie Silvas, Fancy Hagood, Goo Goo Dolls) voor haar nieuwe single, Vending Machines. Het nummer markeert het begin van een nieuw, sonisch en individueel hoofdstuk en ademt duistere instrumenten en thema’s. Ondanks de rauwere ondertonen is de tekst opzettelijk kwetsbaar en specifiek, wat resulteert in iets uitnodigends en universeels. Vending Machines verkent thema’s als zelfvertrouwen, onzekerheid en het in twijfel trekken van je eigen pad.

TakeRoot presents
Roots, country en soortgelijke stromingen met respect voor het rijke Amerikaanse muzikale erfgoed. Bekijk hier alle TakeRoot presents concerten.
Unapologetically genuine, wry and soft-hearted, Mariel Buckley has planted her flag firmly as a songwriter who is comfortable living on the fringes, writing songs for the underdogs. With a fearless spirit that’s consistently broken through both genre and personal barriers, Buckley’s unique blend of angst-driven alt-folk has made her a standout artist, offering a fresh and dynamic perspective on modern Americana music.
Buckley’s past albums, 2022’s Polaris Music Prize nominated Everywhere I Used To Be and 2018’s Driving In The Dark, has been praised by notable publications and recognized with prestigious accolades. She’s toured across Canada, America and the EU/UK, as well as showcasing at SXSW, Americanafest, The Philadelphia Folk Fest, and Folk Alliance International. She’s shared stages with artists like Orville Peck, k.d. lang, The Bros Landreth and Frazey Ford, among many others.
An avid admirer of his work, Mariel connected with Nashville based alt-Americana producer, Jarrad K (Ruston Kelly, Lucie Silvas, Fancy Hagood, Goo Goo Dolls) for her new single, Vending Machines. Marking the beginning of a new sonic and individual chapter, the song exudes darker instrumentation and themes. Despite having grittier undertones, the writing is intentionally vulnerable and specific, resulting in something inviting and universal. Vending Machines explores themes of self-doubt, uncertainty, and questioning one’s path.













